Die Spur des Krokodils – Tracks of the Crocodile

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Es sind 84 Textabschnitte- je 7 in 12 Kapiteln im Krokodilzyklus zusammengestellt, die sehr unterschiedlich sind, einmal wie Haikus, kurz und poetisch, andere dann mit poltisch aktuellem Gewicht. Der Zyklus hat zwar einen inneren Zusammenhang, die jeweils 7 Teile auch, aber sie können auch für sich gelesen und verstanden werden. Kaum dürfte es gelingen, diesen Text „durchzulesen“, das ist auch nicht intendiert.

Ein Bedeutungserweiterung erhalten die Texte durch die Bilder, die hinzugefügt werden, die sie sozusagen in einen noch ganz anderen Keller dann ziehen, sie anders beleuchten und werten.

Es ist geplant, die Texte zweisprachig noch einzusprechen und in Musik zu integrieren, ebenso wie aus den Videobildern noch bewegte Videos werden sollen: „work in progress“.vDas hindert uns aber nicht, das Projekt erst einmal schon so vorzustellen.


 

Ausschnitte aus den Textzyklen:

Kapitel „Liebe“ —  Du und ich

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Du und ich. Das Wort zwischen uns. 

Du und ich. Das Bild zwischen uns. 

Du und ich. Der Spiegel zwischen uns.

Nachdem die Worte und Sätze hin und her gingen, gehört, verstanden,

nachdem sie aufgenommen wurden von dir und mir,

nachdem sie sich satt gefressen haben in unserer Seele, bleiben wir wortlos.

Bilder gemacht, um fern zu halten. 

Bewegungen lebhaft wechselnd schlagen gegeneinander, das Äußerliche, bunt hinter Glaswänden, im hellen Licht, geil.

Der Spiegel ist leer, der dich zeigte, der mich zeigte.

Was auf ihm zu sehen sein sollte, Schein, scheinhaft, scheinbar.

Das bist du nicht in dem Spiegel, und ich nicht die neben dir.

Wir sind woanders, spiegellos.

Antastbar sind wir, sichtbar, riechbar, nur so.

 

Kapitel „Monster“ – Targeted Killing

y  to closses

 

 

 

 

 

 

 

I sit at the screen and open the file,

outside it is spring, sun, flowers.

I look at the screen,

how you’re walking about on the road,

you’re standing in front of the kiosk,

getting your cigarettes, a lemonade.

I check: the place, the time,

face recognition, software is correct,

that is the name, born there, age,

this the membership to that party.

I check: location of the small airborne drone,

not identifiable, locked on target,

the technology is ready: dart, finger press,

you fall, as if you were struck by lightning.

 

Termination of target number one.

 

Where are you hiding, coward,

Come out from behind the computer screen,

Come on, come out and fight,

say your name, I want to see you!

 

I ‚ll be on the terrace for a quick break,

a cup of coffee, eat some bread,

then on to the next file:

I see a tall man on the screen,

he calls a taxi, seems to be in a hurry,

there are a lot of people waiting.

I check: yes, this is the man.

crosscheck confirm data, that’s him,

that’s what he looks like on the screens display.

The small drone buzzing above him,

feedback from the program,

everything is ready, OK to go: dart, finger press,

The man falls forward,

topples over onto the sidewalk.

 

Termination of target number two.

 

Where are you, office hero behind the screen, come on, are you a man?

Do you have the guts like I do,

wearing bombs on your body,

unidentified, secretly everywhere?

 

Another short break,

some chatter with the sweetheart in the hallway.

Then I go on, open the next file.

To be seen on the screen, a woman in front of the place,

a friend walks by, approaches her, they talk.

I make sure: this is the woman,

That’s her name face and age, looks right.

The drone hovering silently above her.

I’m seeing the program: exact, OK to go.

The laser is ready, unquestionable, it works.

finger press and arrow off to the right,

the woman drops softly beside her boyfriend.

 

Termination of target number three.

 

Coward at his desk!

I know where the gap in the fence is.

I’ll get trough, for sure, I ignite the bomb, 

my death makes me the victor and no one can stop me.

 

Done: but what is to come

after an evening with the sweetheart?

It was all very nice, the food was good,

the girl is sweet, am I satisfied?

Or are the dead coming back to haunt me now?

The ghost of the deceased man in front of the kiosk,

horrible accusations, bitter screams.

The dead woman accompanied by her boyfriend

weeping dearly at the open casket,

they all take me with them into their coffins

I lie with them in their coffins.

I die their death with them and then once again

And it was just so simple so easy:

the screen, the data, the drone,

and I was just doing what I was told.

 

I’m the martyr, the hero, adored, admired,

young and beautiful, powerful on film,

setting a sign with my brave death, 

a token of blood for us all, that no one will forget.